събота, 24 септември 2011 г.

Торта с бял шоколад и банани!

    Есента идва или само така ми се струва! Дано малко се забави! Още искам да е топло, желая все още да изляза вън и да усещам слънцето така както го усещах днес!
    Когато дойде септември ме налягат едни мисли, едни такива не много летни, като че ли ме обзема една умора, но нека да не изпадам в някакви такива настроения, а да ви разкажа за тази торта, за чиито вкус мога да говоря дълго, дълго...




    Тази торта е толкова изстрадана, но стана толкова вкусна, че двудневните ми усилия се увенчаха с пълен успех и пълният крах, който претърпях при първият опит остана на заден план, но да започна отначало.
    Тортата е правена с голямо желание и любов, защото беше за любимият човек!
    Желанието беше за синя торта с бял шоколадов крем!
    Както виждате бял крем имаме, но не и сини блатове!




    Историята е следната, обикновено ако правя някаква торта винаги вечер се случва всичко. Та започвам аз както винаги много методично започвам да си подготвям всичко, бъркам едното, бъркам другото и виждам, че нищо не е както трябва, крема не иска да загъсне, а за блатовете да не говорим как въобще не ставаха за нищо, представете си в два сутринта как се чувствах!
    Както са казали мъдрите хора, утрото е по-мъдро от вечерта и така се получи, станах сутринта и направих от раз това великолепие!




    
    Торта с бял шоколад и банани!


     Продукти:


    За блатовете:
    4 яйца
    180 гр. краве масло
    3 ч.ч. брашно
    1 1/2 ч.ч. захар
    1 1/2 ч.ч. прясно мляко
    1 бакпулвер
    1/2 ч.л. сода бикарбонат
    цитрусова есенция 


    За крема:
    600 гр. бял шоколад
    600 мл. сметана за разбиване
    2 банана


    орехи за поръсване




    Какво ще кажете за лесната рецепта, много простичко, но много вкусно. Искам да ви кажа, че когато вкусих още вечерта бях абсолютно убедена, че комбинацията е станала невероятна и вкусът е зашеметяващ.
    Ами да взема да ви кажа как се прави.
    Започваме с крема, защото стягането се оказа малко трудно, на много слаб огън разтапяме шоколада, постепенно добавяме сметаната, не допускайте да заври. Сместа става доста рядка, но това да не ви стряска, оставяме да се охлади и прибираме в хладилника, получава се един великолепен гладък мус. 
    Разбиваме маслото добре и добавяме захарта последователно до получаване на пухкав крем.
    Добавяме яйцата едно, по едно до пълно разбиване.
    Започвам с любимата ми част, бъркането на ръка.
    Пресяваме брашното заедно с бакпулвера и содата.
    Смесваме прясното мляко с цитрусовата есенция.
    Към яйчената смес добавяме постепенно една част брашно, една част мляко до изчерпване на всичко, получава се пухкава и ароматна смес.



    Разделяме сместа в две форми с големина 25 см, застелени с хартия и намаслени предварително. 
    Печем всеки блат около 35-40 минути. След като са готови, оставяме да изстинат на спокойствие.
    Единият блат разделяме на две за по-интересно, а и имаме достатъчно крем.
    Отделяме от крема една част, която ще ползваме за глазурата, а в останалата част прибавяме смачканите на пюре банани и разбъркваме добре.
    Поставяме едната част от срязаният блат и мажем обилно с крем, поставяме целият блат, пак крем, другият блат и покриваме с крема , който отделихме за глазура.
    Гарнираме с несмлени орехи и банани.




    Ето това е моята изстрадана Торта с бял шоколад и банани!
    Да ви е сладко на душата!





10 коментара:

  1. Павлинка,много ефектно си представила тортата на снимките,много ми харесва!
    Понякога,точно като ни се иска да се получи нещо,то вземе,че не стане и ни скапва настроението!Аз поради тази причина започнах да залагам само на вече правени рецепти,когато имам повод.
    Та все пак си намерила сили,време и енергия да зарадваш любимия си,поздрави го от мен,а на теб комплименти-тортата е великолепна!

    Хубава неделя пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти,Елексирче! Нали все се стараем да сме различни и понякога има провали, но то иначе няма да е интересно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Линче,ама това наистина е великолепие!
    Са сте живи издрави с половинката,да се радвате един на друг дълги години!
    тортичката освен великолепие,вдъхва и невероятен вкус:)))
    Прегръдки и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Кейт, много ти благодаря за пожеланията, заслужаваше си усилията!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Ама бива ли така - съвсем за малко да ме няма и веднага такава изкусително грешна торта да спретнеш :) Страхотна е! А снимките са уникални! Ти ставаш все по-добра просто с дни :) Ще искам уроци и подробни обяснения за това какъв фотоапарат ползваш и т.н.! И не на последно място - да ти е жив и здрав любимия човек! Хубава вечер мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Габи, такава хвалба ми удари,благодаря,мнго си мила както винаги, а и добре дошла след почивката!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда чудесно, особено парченцата в близкия план:-)
    Много здраве пожелавам на теб и твоят човек, от сърце!

    ОтговорИзтриване
  8. П, тортата изглежда невероятно, веднага привлече вниманието ми...Сигурна съм, че на вкус е също толкова невероятна :) Пожелавам ти/си да си направиш една малка, спретната, топла и уютна сладкарничка и обещавам, че ще идвам често често... :)

    ОтговорИзтриване
  9. А защо не сложи синьо в блата? 2-3 капки сладкарска боя (аз ползвам американски на желе или прах или израеска на желe, но има и български на прахчета) ще направят фурор от тази основа. Цяла сутрин търся рецепти, но се спирам на тази торта. И понеже ми трябва този път бяло върху бяло, ще бъде без боичките. Дано ми се получи :) Мерси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тези блатове са вълшебни, бях забравила! Много са сочни и с тоя вкус на цитрус, ммм! Ползвала съм ги за други торти и много са ми помагали. Да ти кажа, нямам много голям опит в използването на бои, а за тогава да не говорим. Поздрави от мен! Ще чакам резултат!

      Изтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...