неделя, 18 септември 2011 г.

Кекс с праскови!

    Най-много обичам да стана сутрин, да ми замирише на прясно кафе и ако има и парченце ароматен кекс ще започна деня доста ведро. Откакто не пуша цигари, обичам сутрин да закусвам, но не със закуските, които нормалните хора хапват, а с нещо сладко! Вкусът ми се промени коренно и вместо да лапна цигара и вдигам дим, обичам да седна като човек и да пия кафе и да закуся с наслада.
    Този кекс си го харесах от миналият брой на Good Food и веднага беше направен. Много приятен вкус на масло и пресни плодове, лесен за правене и няма този сух вкус на обикновеният кекс.


    Вярно, че добавих и нещо от мен, но то е заради това, че не ме свърта понякога и не издържам да променям рецептите.
    Ето сега като пиша това и се сещам отново за това колко ми беше трудно преди да направя дори и един сладкиш, но явно съм нямала достатъчно желание и хъс, а сега само мисля какъв да е следващият и по-следващият, явно всичко става с времето.
    Та да се върна на кекса, за по-голяма сочност добавих прясно мляко, а плодовете, които се слагат вътре правят вкусът неповторим.
    Моят избор беше да го направя с праскови, защото това имах в хладилника, но повярвайте ми с каквото и да го направите, резултата ще е еднакъв, тоест великолепен.


    Кекс с праскови!

     Продукти:

    175 гр. краве масло
    175 гр. кафява захар
    250 гр. брашно
    1 бакпулвер
    2 големи яйца
    250 мл. прясно мляко
    175 гр. праскови /това са три средно големи плода/, нарязани
    ванилия / под каквато форма имате/
    140 гр. кристална захар
    1-2 с.л. лимонов сок /аз използвах цитрусова есенция/

    Разбиваме маслото с кафявата захар, добавяме яйцата едно, по едно до пълно разбиване.
    В млякото разтваряме двата вида есенция.
    Постепенно към яйчената смес започваме да добавяме пресятото брашно с бакпулвера и млякото като ги редуваме.
    В подходяща форма изсипваме 1/3 от сместа и поръсваме с част от плодовете, продължаваме с още част тесто и плодове и накрая останалото тесто.
    Печем на 180 градуса около 45-50 минути.


    Докато кекса се пече, в малка тенджерка слагаме останалите подове и кристалната захар и на слаб огън оставаме докато захарта се стопи и плодовете омекнат и пуснат сок.
   Вече изпеченият кекс набождаме с клечка за зъби на повече места и заливаме със полученият плодов сос.
   Консумира се като изстине напълно, даже може да се сложи и в хладилник.

   
    Надявам се моята интерпретация да ви е харесала и ако не сте си купили точно този брой ето това е част от него.
    Препоръчвам този кекс горещо на хора, които обичат да закусват така като мен.
    Да ви е много сладко!

   П.С. Да беше тук феята на сладкишите да ми направи един такъв за утре сутринта!
     
    

9 коментара:

  1. :) големи Вкусни красоти връткаш да знаеш :)))) с радост следя лакомствата ти ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Дани! Ти си ми един от първите и верни читатели и аз много ценя това!

    ОтговорИзтриване
  3. Павлинче, днес съм доволна! Знаеш, че не успявах да публикувам коментар при теб, но вече мога! СУПЕР! Сега няма отърване от мен:)

    Кексчето е чудесно и права си идеалното допълнение към кафето. Ще опитам с удоволствие докато все още има праскови!

    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Усетих аромата му от тези снимки.
    Ще го пробвам.

    ОтговорИзтриване
  5. Леви, най-после, много се радвам, че най-после си при мен!

    Хляб и сол, добре дошла.

    ОтговорИзтриване
  6. Павлинче,блазе ти!Кекс с праскови за закуска,а аз-само праскови:(.
    Страхооотен е,направо ми се иска да се пресегна за тази красива чинийка през монитора и да си хапна и аз парченце,гарнирано с плодове и сос.
    Записвам си го за правене,докато има още праскови на прилична цена,че на зима....брррррр!

    Хубаво и вкусно утре ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Е, Елексирче и аз трябва да започна само с праскови, но нещо не ми се отдава напоследък!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Павлинче, идвам да надзърна при теб и какво да видя, поредният изкусителен десерт. Толкова е хубав, че ухае чак до мен.:-))
    Идеалното допълнение към кафето.
    Прегръдки от мен и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, ако знаеш откога търся хубава рецепта за кекс с праскови и все нещо не ми допаше. Обаче твоята е страшна! Непременно ще се опита - още днес, ако ми остане време :)

    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...