сряда, 14 септември 2011 г.

Сръбски сладкиш!

    Нали обичам много да си купувам кулинарни книги и обичам да си ги прелиствам отвреме на време, да си отбелязвам някоя страничка, да правя някой нещица, а когато се окажат и много хубави то инвестицията в кулинарната ми библиотека е ползотворна.
    Всъщност този сладкиш го направих за една седмица два пъти, единият път за да го пробваме, а другият за да почерпим за рожденият ден на милото.




    Този сладкиш е по стара сръбска рецепта и ми направи впечатление с малкото продукти, които се ползват и колко бързо и лесно се прави.
    Сръбската кухня се оказа доста интересна, нещото което съм познавала досега е единствено скарата, а то се оказа, че има толкова хубави други неща, за които ни съм и чувала, ни съм хапвала, но ми стана много интересно и занапред ще се поинтересувам за други гозбички.
    Относно десертите, ако този сладкиш е правилната извадка, то представете си какви са другите.




    Сръбски сладкиш!


     Продукти:


    6 жълтъка
    50 гр. захар
    200 гр. краве масло
    1/2 ч.л. бакпулвер
    200 гр. брашно


    Жълтъците се разбиват със захарта. Слага се по малко от разтопеното масло.
    Добавя се пресятото брашно и бакпулвер.
    Тестото се слага в правоъгълна тавичка, намазана с масло и застлана с хартия. Пече се за около 20-30 минути в загрята на 180 градуса фурна.
  


    За крема:


    6 белтъка
    150 гр. захар /намалих количеството, в оригиналната рецепта е 300 гр./
    1 ванилия
    300 гр. пресни или замразени малини
    100 гр. ядки /аз използвах лешници/



    Белтъците се разбиват на сняг и постепенно се добавя захарта и ванилията. Когато блата се зачерви се поръсва с ядките, върху тях се разпределят малините, а отгоре се намазва белтъчният крем.
    Пече се още около 30 минути на 120 градуса.
    Наистина много лесен сладкиш.
    


        Надявам се да ви е харесала разходката до Сърбия, макар и по този начин.
    Да ви е сладко!




    
    

12 коментара:

  1. Odlican recept, i ja imam slican, a mogucnosti su velike sa kombinovanjem voca. Pozdrav iz Beograda :)

    ОтговорИзтриване
  2. Охааа,страхотийка!Аз още не съм правила сладкиш с белтъчна глазура,ужасно изоставам по всички фронтове де,ама твоят е невероятно изкушаващ!
    Редуването на сладко и солено ми се отразява много добре,след чудния ти славянски,сега това изкушение с малинки-суууупер!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз не съм подозирала, че сръбската кухня включва и други неща, освен прословутата скара:-)
    Сладкишът ти изглежда чудничко:-)!
    Ще го опитам, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  4. Признавам си, че и аз съм от хората, които свързват сръбската кухня основно със скарата, но този сладкиш определено си заслужава да му отдаде човек цялото си внимание :) Честит рожден ден (на патерици) на твоето мило! Да сте много щастливи и да са ви сладки дните заедно като този сладкиш и дори повече ;)Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Поли,точно съм извадила едни вишни от фризера да се изцедят,но нямам ядки.Така ,че утре може би ще го направя.Благодаря за рецептата-лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравеѝте! Аз направих този прекрасен сладкиш, но имам въпрос. Защо тестото ми се пресече и маслото по време на печенето изби? А аз спазих точно рецептата. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  7. Живе, с ядки без ядки, с вишни ще стане божествено.Поздрави, пиши дали ви е харесал!

    Здравей, съжелявам, че се е получило така, случвало ми се е понякога леко да се пресече маслото при разбиване, но после като сложа всичко останало положението се оправя, но да ми се пресече самото тесто не ми се случвало, това с маслото не разбрах как е избило по време на печене, но на мен като не ми се получи, правя всичко отначало, защото не може един сладкиш да ми се опъне, надявам се пък иначе да ви е харесал.
    Единственто нещо, което е закон номер едно, всички продукти да са с еднаква температура.
    Поздрави от мен и се надявам пак да ми пишеш!

    ОтговорИзтриване
  8. Павлинче, най-напред на мноооого голяма патерица: честит рожден ден на милото ти! Да ти е жив и здрав, да сте много щастливи!
    И аз като чуя сръбска рецепта, първата ми асоциация е скара, на явно човек не трябва да има предварителна нагласа за нещо. Сладкишът изглежда превъзходно, невероятни снимки си му направила!
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. става много добре и със сладко от сини сливи

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...