вторник, 5 юни 2012 г.

Руло с череши!

    Като малка много обичах да преписвам разни неща, включително и рецепти, събирах разни изрезки от всякъде и правех едни тефтери и после пишех други и така докато ми харесаше, малко е педантично, но държах всеки ред да е идеален, без грешка! Сега се осъзнавам, че продължавам да държа на тези неща макар и под друга форма и понякога се улавям, че несъзнателно подреждам всичко по височина или по нещо друго, но това е положението и ми става забавно и се смея сама на себе си! 




    Започнах с тая дълга прелюдия, че да обясня от къде имам тази рецептичка, от моите велики преписки, наскоро така да се каже "конфискувах" бележника на майка ми и там я открих и сега е примерно записана в моята тетрадка за тествани рецепти, само такива записвам там и такива, които наистина са ми харесали, ще ви я покажа някой път!


    
    ... и въпреки великата цена на черешите го направих това руло, защото ги чакам вече отдавна и търпението ми се изчерпа и така...




    Руло с череши!


     Продукти:


    За тестото:
    500 г брашно
    250 мл прясно мляко, топло
    125 г краве масло
    100 г захар
    1 ч.л. сол
    1 пак. суха мая
    кората от един лимон


    1 жълтък за намазване


    В половината от млякото разтваряме маята и оставяме на страна за 15 минути.
    Разбиваме маслото и захарта на пухкав крем.
    Пресяваме брашното заедно със солта, правим си кладенче и смесваме всички съставки.
    Тестото става много меко и приятно и няма нужда от добавяне на още брашно.
    Оставяме да втаса докато удвои обема си.




    За плънката:
    500 г череши
    100 с смлени орехи
    3 с.л. галета
    
    Ако черешите не са много сладки може да се добави и малко захар в плънката.






    Втасалото тесто разделяме на две и разточваме всяка част на правоъгълник с дебелина около половин сантиметър, покриваме с плънка, завиваме на стегнато руло и оставяме да втаса още за 30 минути.


  
    Втасалите рула намазваме с разбитият жълтък и печем в предварително нагрята фурна на 180 градуса докато се зачервят.




    За глазурата:
    50 г черен шоколад
    50 мл прясно мляко
    1 с.л. масло


    На слаб огън разтопяваме шоколада, махаме от котлона и добавяме млякото и маслото като бъркаме интензивно и почти докато изстине.
    Поливаме рулата и хапваме!




    Добър апетит!


    


    

25 коментара:

  1. Уникално, Павлинче! Ума ми взе с това рулце, НЕ-ВЕ-РО-ЯТ-НО просто... и страшно апетитни снимки!

    ОтговорИзтриване
  2. То затова и името на блога ти и всичко в него е така перфектно ...от малка си си такава:)...Рулото е приказка ! Толкова е красиво и вкусно ! Абе и как ти мина през ума да снимаш бъркалката ....никога не би ми хрумнало ....ама то артист по душа вижда във всичко красиви неща ! Чао ,Павлинка ! С пожелание за хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, много мила както винаги и с една кошница похвали! Поздрави!

      Изтриване
  3. Ух, това като го видях и си рекох "кога ще има рецепта". Брависимо, Линчик! Страшно руло!!!
    И кошничката с черешоците си я бива :))

    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси боку, казано на френски! Страшно е и на вкус! Прегръдка!

      Изтриване
  4. Подреждането по височина ми е много познато :) Линочка, това руло сега ще го сънувам :) Страхотно е! Още повече щом е от златните рецепти на мама :)
    Ох, не мога да се нарадвам на снимките ти ... кошничката с черешите ... телта покрита с шоколад ... просто безценни! Да знаеш, че си майстор! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, аз какво да кажа, благодаря ти мила моя! Прегръдка!

      Изтриване
  5. Страхотно е !
    И снимките са чудесни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Невероятни снимки и едно черешошоколадово блаженство!

    ОтговорИзтриване
  7. Павлинче, снимките са прекрасни, рулото неустоимо и какво е "ниската" цената на черешите пред този разкош :))Снимката с бъркалката е жестока :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ти! Заслужава си цената! Поздрави и страхотен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Аз пък благодарение на теб, изобщо няма да гледам цената на черешите, а още сутринта ще отскоча да купя! Снимките са неустоими и сладкишът ще ми дойде идеално;)Чудно руло, Линче!

    ОтговорИзтриване
  10. Ех, тези череши, големи вкусотии се приготвяли с тях! Сега и това руло ме грабна! Страхотно изпълнение! А снимките са го презентирали по уникален начин! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Павлинка, много атрактивно изглежда рулцето! И снимките ти са страхотни. Удоволствие е да ги гледам :)
    Ние си имаме вила с няколко черешови дървета в нея, които зреят по различно време. Но първата ни реколта беше тотално съсипана от дъждовете. Сега чакаме следващата да узрее.
    Поздрави и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Линче, рулото е у-ни-кал-но!!! Такава вкусотия, бих си взела с удоволствие парченце към следобедното кафенце.:-))
    А снимките ти се направо трепач!:-)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Рулото определено си заслужава черешите независимо от цената,а и при тази лоша година няма как да са по-ефтини за жалост.
    Такъв вариант с тесто с мая и свежи плодове май не съм опитвала,но си го представям мислено и сигурно много ще ми хареса!
    Както винаги страхотни кадри!
    Успешен ден,Линка!

    ОтговорИзтриване
  14. п.п. Забравих,да споделя,че и аз навремето много обичах да преписвам рецепти от разни книжки по библиотеките,че и на майка ми тефтера с рецепти бях преписала на чисто в нов,но това беше ехеее,на младини :).Та тази тетрадка преди няколко години взех,че я изхвърлих щото викам си в нета рецепти да искаш.Колко съжалявам сега....много добре правиш,че си ги пазиш,Лина!
    Пак чао!

    ОтговорИзтриване
  15. Павлинче много обещаваща рецепта!
    Снимката с бъркалката много ми харесва.


    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  16. Павлинка, страхотно руло, а невероятните ти снимки го правят още по-апетитно!А любима снимка ми е на малката кошнички с разсипани черешки!
    И аз си пазя тетрадките с п реписани рецепти, макар и вече да са много ...мммм винтидж, разбираш ме...:-)))

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей, бихме искали да публикуваме рецептата ти в следващия брой на GoodFood. Ако си ОК с това, моля да ни изпратиш снимки в голям размер на мейл r.dimitrova@goodfood.bg
    Благодаря и поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Определено си струва черешите, макар и на не малка цена сега. Страшно много ми харесва и рулото и идеята за плънка с череши - не съм пробвала до сега такава комбинация, но задължително ще опитам! Поздравления, Павлинка! И благодаря, че сподели!
    А за педантичността и реда под конец сме на едно мение :)) Мама ми казваше "Луд, работа си няма..."
    Поздрави и разкошна вечер!

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...