понеделник, 18 юни 2012 г.

Черешово тирамису!

    "....хубавото тирамису се хапвало с лъжица", бях чела някъде! 
    Правила съм класическо, което обожавам наистина и се извинявам, че не съм ви го показала, но този път вкарах и черешовата тема и се получи доста добре. Аз продължавам да правя разни сладкиши с череши, които нещо не могат да ми омръзнат, дано не ви досаждам и на вас!


    Миналата седмица по време на онази разходка се сдобих с две много приятни книжки, едната от които докато отворя се натъкнах на един черешов крем с маскарпоне и нали знаете на комиксите как излизат мислите на героите, сигурно и аз така съм изглеждала с едно облаче на главата, на което пише тирамису!



    Отначало много мислих дали да напиша, че това е тирамису, защото малко избягах от основната рецепта, но все пак бишкотите и кафето си ги има и реших да не правя някакви съчинения, а да си го нарека така както си мислех първоначално!


    Не можах да устоя на тези размери, снимах ги, като джудже и великан!


    Черешово тирамису!

     Продукти:

    5 яйца
    150 г захар
    250 г маскарпоне
    200 мл сметана за разбиване
    200-300 г почистени череши
    1 желатин
    250 мл горещо кафе
    1 с.л. ароматен алкохол /използвах малкото останала вишновка/
    30 бишкоти Савоярди


    Разделяме яйцата на белтъци и жълтъци.
    Разбиваме жълтъците на водна баня и постепенно добавяме захарта.
    В отделни съдове разбиваме белтъците и сметаната.
    Добавяме към разбитите жълтъци.
    Смиламе в блендер или кухненски робот черешите добавяме към полученият крем.
    Малко отклонение, използвах желатин впоследствие, но за да се застраховам, че крема ще се сгъсти го добавих и не сгреших, текстурата на крема стана страхотна.
    Разбиваме желатина с няколко лъжици вода, оставяме на страна за няколко минути и след това разтваряме на водна баня, добавяме към вече полученият крем и прибираме в хладилника за 20 минути.



    Подреждането е ясно.
    На дъното на тавичка намазваме малко от крема.
    Потапяме всяка бишкота в кафето, което сме ароматизирали предварително, подреждаме ги на редове и поливаме с крем и така докато свършим с бишкотите, заливаме отгоре с крем, покриваме със свежо фолио и поставяме в хладилник поне за 4-5 часа.
    Украсяваме по желание.


     Добър апетит!

18 коментара:

  1. Павлинче, страхотна е идеята ти за черешите!
    Съдинката е чудесна любимо зелено и точки :)
    А тирамису-то се яде с лъжица!
    Поздрави и спокойно лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Поздрави и на теб и приятна вечер!

      Изтриване
  2. Линче,
    и аз ще сложа черешки другият път- голямата ме кара непрекъснато да правя тирамису, ще залитна малко встрани и аз;)
    Снимките са превъзходни, адски изкушаващи;)
    Хаха, а яйцата... къде го намери такива екземпляри;)?
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Ох и на мен този въпрос често ми се задава, а яйцата са домашни то там размери няма! Благодаря и приятна и на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Линка, яйчицата са големи сладури :) А тирамисуто звучи като истинско вдъхновение! Тези дни нямам настроение за кулинарстване затова ще се почерпя от твоето десертче :) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габче! Почерпи се и то повечко! Прегръдка!

      Изтриване
  5. Mila moq, malka PAVLINCHE!
    Za nishto na sveta ne bih zabravila,vkusnite ti palachinki,garnirani sas slanchevi emocii,mnogo usmivki,malkata Mira i Pavlinche,s nai topli chuvstva!!sega si veche perfekten profesionalist,no tvoite palachinki si bqha kultovi!!!Obicham te!!Edno..Reni!!

    ОтговорИзтриване
  6. Павка, много красиви снимки :) Тирамисуто е неустоимо!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Всусно,та вкусно-представям си го това тирамису....Павлинче,много ми допадна тази рецепта.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Е то такива десерти не знам на кой биха омръзнали,на мен пък най-малко,така че оплаквам око съвсем доволно!Още повече,че скоро не съм правила,а след тирамису по-вкусно е само тирамису с плодове,което предпочитам!Приветствам рецептата с овации,много ми допада,Линка!
    Чудесни снимки отново!
    Много ползотворен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ми хареса това за тирамисуто и съм много съгласна с теб! Прегръдка!

      Изтриване
  9. Прекрасни снимки и много вкусно тирамису,а и с черешките ще е фантастично!

    ОтговорИзтриване
  10. Тирамису си е отвсякъде! И аз го обожавам! Пробвала съм само с ягоди, дори не ми е идвало на ум да сложа череши. Страхотна идея! Изглежда неустоимо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бонбон! Пробвай, сигурна съм че ще ти хареса!

      Изтриване
  11. Чудесна идея, Павлинка!
    И на мен не ми омръзват черешите, макар, че засега ги ям само натурални.
    Много сладурска тавичка :)

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...