петък, 22 юни 2012 г.

Рожден ден!

    Една вечер миналото лято!

    Тя: Леле, какви кулинарни блогове, а какви снимки...
    Той: О, да много хубави снимки...
    Тя: Гледай, гледай този, о, а този, страхотни неща има тук...
    Той: Кога ще ми сготвиш това...
    След няколко дни!
    Тя продължава да гледа безкрайни страници с кулинарни блогове и ахка...
    Тя: Леле, какви снимки има тук, уникални...
    Той: Мммм...
    Тя: А, какви сладкиши...., о и този блог е страхотен...


    След още няколко дни!
    Той: Искаш ли и ти такъв блог...?
    Тя: Аз и какво ще го правя...
    Той: Ами ще готвиш...
    Тя: Какво...
    Той: Всичко каквото ми готвиш на мен...
    Тя: О, не зная, ами снимките, кой ще снима...
    Той: Ами ти...
    Тя: Аз не мога...
    Той: Ще се научиш, ти можеш....


    ... и така една година!
    Ами научих се.
    Всичко тръгна от няколко такива разговора, всъщност инициатора наистина не бях аз, даже може да се каже, че не исках, но така се увлякох и разбрах, че всичко това толкова много ме привлича и то не само да сготвя, а да бъда добра в цялата презентация. 
    В началото ми беше трудно със снимките, всеки е снимал, аз всъщност обичам да снимам, но никога не съм разполагала с хубава камера, а с обикновени апаратчета и никога не съм се замисляла всъщност колко много ми харесва цялото изживяване.
    Изчетох много материал относно фотографията, трудно е когато се учиш сам, но така всеки малък успех е много голяма радост.
    ..., а готвенето то си страхотно!


    На рожден ден се черпи с торта, но аз реших да ви направя тези кексчета, които бяха специална поръчка от инициатора, това са любимите му с банани! Рецептата е от книгата, която също той ми подари, но глазурата е от мен, тя ми е вече най-любимата.
    Страхотни са, много вкусни и сочни, а с глазурата станаха абсолютен фаворит.


    Бананови кексчета с глазура с кафе!

     Продукти:
      адаптация "Златна книга на шоколада"
    
      за 20 кексчета
    200 г бяло брашно
    100 г пълнозърнесто брашно
    2 ч.л. бакпулвер
    1/2 ч.л. сода бикарбонат
    1/4 ч.л. сол
    3 големи яйца
    125 г меко масло
    100 г захар
    2 големи банана, намачкани
    60 мл прясно мляко
    100 г черен шоколад, нарязан
    50 г орехи

    Подготвяме формичките за кексчетата.
    Пресяваме двата вида брашно заедно с бакпулвера, содата и солта.
    В отделна купа разбиваме маслото и постепенно добавяме захарта и бием докато се разтопи.
    Добавяме яйцата едно по едно и разбиваме след всяко за кратко колкото да се смесят.
    Добавяме намачканите банани.
    С помощта на бъркалка прибавяме брашното и млякото като ги редуваме.
    Накрая са шоколада и орехите, които аз също нарязах за да се усещат по-добре.
    Печем на 180 градуса за 25 минути.
    След като са готови охлаждаме напълно.

 
    За глазурата:
    250 г маскарпоне
    200 мл сметана за разбиване
    1 ч.л. кафе

    Смесваме кафето със сметаната и разбиваме на твърд сняг. Прибавяме сиренето. Прибираме в хладилника докато ни потрябва.
    Охладените кексчета гарнираме с глазура.


    Всъщност изключително много се радвам, че този блог съществува и успях да науча толкова много неща за готвенето, за правенето на торти, за сладкишите, за месенето, за фотографията и най-вече за себе си.
    Намерих приятели и то добри с някой се познаваме на живо с други надявам се да се срещнем някой ден.
    Благодаря на всички, които отделят от времето си за да прочетат моите луди изречения и понякога дълги мисли и оставят мили думи, които ми носят най-вече усмивки и удовлетворение.


    Благодаря!... и Добър апетит!

  

     
       
 
    
    



28 коментара:

  1. Честит рожден ден!Пожелавам ти още много години да ни поднасяш от твоите вкусотии.никога да не стихва вдъхновението ти. благодарности и за инициатора :)

    ОтговорИзтриване
  2. Добре си се научила да действаш с фотоапарата. Снимките са чудесни! Диалогът - много забавен! Честита годишнина на блога! Наистина страхотен повод да приготвиш тези красиви бананови кейкчета :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Честита годишнина на блога!Много здраве и вдъхновение ти желая,за да ни радваш с нови рецепти,интересни идеи и красиви фотографии!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Хей,хей честит рожден ден на този прекрасен блог ! Трудно е наистина човек сам да се научи да прави интересни снимки,за това поздравления,твоите са удивителни.Тук намерих едни от най-интересните и вкусни рецепти за мен.Благодаря за което и пожелавам за напред успехи и забавни кулинарни приключения.

    ОтговорИзтриване
  5. Павлинче, честита годинка!Продължавай все така да ни радваш с прекрасните си снимки и рецепти! Страхотни кексчета, а крема с маскарпонето само предполагам каква вкусотийка е!

    ОтговорИзтриване
  6. Павлинче, поздравления за инициатора на този блог!
    Чудесно място с вкусни предложения и прекрасни снимки!
    С пожелания заоще много приключения в кулинарията!
    Хубаво синьо лято!

    ОтговорИзтриване
  7. Павка, честита първа годинка!
    Още много вкусни и красиви публикации ти желая!
    Мъфините са много изкусителни и фотогенични!
    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Честита година! Пожелавам ти нови идеи, вкусни предложения и лице, сияйно от похвали и прекрасни емоции! И на финала усмихнато и щедро лято!

    ОтговорИзтриване
  9. Линка,слънце, Честит Блогоден! Много усмивки все така да ти носи приготвянето на вкуснотии, а нас да изкушаваш :) Радвам се и съм благодарна, че се е случи този блог, за да те познавам, макар и само виртуално :) Много слънчеви прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Браво на подстрекателя и още по-голямо браво на момичето зад камерата!!!
    Честит РД! С много хъс, настроение и вдъхновение към следващите подобни празници :Р

    ОтговорИзтриване
  11. Павлинче,честит ти празник!Блогчето ти е много уютно с перфектни снимки-дано един ден и аз да се науча да работя толкова перфектно с апарата.Кексчетата ще си ги направя непременно.
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Линка,честита ти годишнина на блога !Справяш се страхотно,така че дано мерака те държи по-дълго,за да си ти с нас и ние с теб тук,и да си носим взаимно удовлетворение!
    Прекрасно снимаш,прекрасно готвиш и презентираш!
    Както и този път!
    Взимам си едно кексче с огромно желание-едно,че е с любим бананов аромат,второ-с любимо кремче,и трето-от любимата книга!
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Павлинче,честито миличка!Ами много добре е проходило блогчето ти!И аз така като теб нищичко не знаех,и сега като гледам твоя напредък бих искала и аз така!
    Прекрасно е блогчето ти и се радвам че съм в твоята компания и има на какво да се науча.
    Честито и блогоден и първо лято!
    Нека още дълги години да ни радваш със свежите си публикации!

    ОтговорИзтриване
  14. Линче, хайде честит рожден ден на това хубаво блогче. Очевадно си си готвила вкусно от преди това, а още по-очевадно е, че правиш страшни снимки!!!
    Давай все така много е хубаво тук!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  15. Много, много благодаря мили мои за толкова сърдечните и хубави думички, които сте ми написали, толкова ме радвате винаги и винаги чета всичко, което ми напишете с такова голямо вълнение. Благодаря отново и прегръщам всички ви много!

    ОтговорИзтриване
  16. Линче, честит празник на теб и блогчето ти! С пожелание за още много публикации и несекващо вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  17. Честит рожден ден и от мен, Павлинче!
    Много читатели и почитатели ти пожелавам от сърце!

    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  18. Павлинче, честит рожден ден на блогчето! Много хубаво се е получило всичко и да, аз също се уча и моето място така ме вдъхновява, не съжалявам, че преди броени месеци се захванах и с това начинание. Пожелавам ти още много идеи, творчески вдъхновения, нови приятели и още по-голямо удоволствие от това, което правиш!

    ОтговорИзтриване
  19. Павлинче, честита първа годин на патерици! Блога ти е чудно местенце, богато на хубави рецепти и още по - хубави снимки! Поздравления и за теб и за половинката ти, аз моят мъж само трябва да му доказвам,че мога ... той винаги реагира с лека насмешка на моите хрумки :))
    Сърдечни поздрави:)
    п.с.... след проблеми с блогър си загубих повечето контакти, сега отново, ще си запиша твоят блог!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Еви! Аз също не виждах теб по едно време, но сега всичко е наред! Отново благодаря!

      Изтриване
  20. Честита годинка! Прекрасно местенце сте създали! Много приятни емоции, вкусни публикации и още много почитатели ти пожелавам! Публикацията ти е много красива! Мъфините - разкош!

    ОтговорИзтриване
  21. Линче, честита ти блогогодинка!:-)) Колко бързо минава времето, трупат се вкусотии, завръзват се нови контакти и познанства, преживяваш куп положителни емоции.:-))
    Поздравления за теб и половинката, желая ти от сърце още много блогогдинки занапред!
    Топла прегръдка и пожелания за слънчево лято!!:-))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мони, много благодаря, особено на теб, ти беше една от първите, които ми написаха мили думи и ме насърчи! Поздрави и от мен!

      Изтриване
  22. Честито и от мен ,Павлинка .....макар и със закъснение ( моля за извинение) !
    С това перфектно заглавие няма как блога да не е перфектен ! А за снимането ...научила си се ,защото понякога настръхвам като видя какви хубави снимки си направила ! Жива и здрава да си !
    Прегръдки ! С пожелание за хубав следобед !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ив и аз настръхнах от това, което си ми написала! Прегръдка!

      Изтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...