понеделник, 24 септември 2012 г.

Торта с карамелени ябълки!

    Всичко започна с една щайгичка с червени ябълки и сто идеи за сладкиши. Сега ще ви досаждам с ябълки, но докато прасковите ги обичам във всякакъв вариант то с ябълките въпроса стои по друг начин, тях ги обожавам в сладкиши отколкото в натурален вид и то много, абсолютен фаворит. Няма нещо по-незабравимо от аромата на ябълки и канела. 



    Вида на тортата сигурно ви е познат, вече много мой любим, неангажиращ и лесен за правене, особено ако на другият ден инцидентно са ви поканили на гости. 
    Както ви казах всичко започна с щайгичката, после се роди идеята за ябълков конфитюр, направих го и сега го виждате върху тортата и сега пак ще го правя и ще му отделя отделна публикация, та това ми беше мисълта, можем да си спретнем любима торта с пълнеж от любимият си конфитюр и е лесно и много вкусно.



    Тортата е мини от една доза за блат направих две малки тортички, да има за всички.
    Много съжалявам, че не ми остана време да снимам великолепната торта, която направих за моето момче за рожденият му ден, само ще кажа, че беше с еклери и черешов крем и обещавам да я направя пак и да споделя моя опит с еклерите, защото наистина няма по-лесни сладкиши на света.




    
    Торта с карамелени ябълки!

     Продукти:

    За блата:
      идея "Златна книга на шоколада"
    
    250 г брашно
    50 г какао
    2 ч.л. бакпулвер
    1/4 ч.л. сода бикарбонат
    1/4 ч.л. сол
    100 г захар
    250 мл прясно мляко
    90 мл олио
    2 яйца
    1 с.л. ванилова есенция

    Включваме фурната на 180 градуса.
    Подготвяме една форма с диаметър 23 см или в случая съм ползвала две с диаметър 16 см.
    Пресяваме заедно брашното, какаото, бакпулвера, солта и содата. Добавяме захарта и разбъркваме добре, правим кладенче и добавяме всички други продукти разбиваме на ниска скорост докато се смесят хубаво продукти, отнема няколко минутки.
    Печем 25-30 минути.
    Охлаждаме във формата за малко и после прехвърляме върху скара докато изстине напълно.



    За пълнежа:
    300 мл сметана за разбиване, нискомаслена
    2 бурканчета от любимият ви конфитюр, в случая ябълков

    За глазурата:
    100 г бял шоколад
    50 мл сметана



    Сглобяване:
    Разрязваме блата на три части.
    Поставяме блат и го мажем обилно със конфитюр, отгоре със сметана и така процедираме и с двата други блата. Отгоре покриваме с конфитюр и заливаме с глазура, която приготвяме много лесно, разтапяме шоколада в мокровълнова печка и разреждаме със сметаната.
    Готово.
    Колкото повече стои в хладилник, толкова по-вкусна става.



    Хубав и ароматен ден! 
    Добър апетит!
    

29 коментара:

  1. Heiii,sladuranoo,prekrasna tortichka..kak q sazdade,kak pak go izmisliii!!Iskam i az ot tvoite tvoreniq!!Obicham te!!reni peicheva

    ОтговорИзтриване
  2. уауу,потекоха ми лигите!скоро и аз ще си я направя!!!Благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
  3. Çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..



    http://ihvangencal.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  4. Павлинче, тортата е великолепна! Много ми харесва идеята с карамелените ябълки! Прекрасен слънчев ден! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много изкушаваща торта!Хареса ми рецептата и съм сигурна ,че и е много вкусна!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Много красиви снимки Линче!
    Тортичката изглежда невероятно апетитна и ароматна*)

    ОтговорИзтриване
  7. Да, изглежда лесна за правене, в същото време обира овации и преклонение, идеална, с други думи!
    Снимките, не на последно място, подпомагат идеята да се превърна в почитател на тази торта ;)
    Поздрави, Лина!

    ОтговорИзтриване
  8. Линка, наистина е незабравим аромата на ябълка и канела, а твоята торта ми напълни душата... Чакам еклерите също! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Ах, колко е сочна и вкуснааа! И с този карамел.... :)

    ОтговорИзтриване
  10. Еее,ама със Зори днес сте решили да ме гътнете,то се вижда!И твоята торта е невероятно съблазнителна,особено щом има ухание на ябълки и канела!И пак красиво представена,Линка,харесва ми!
    Поздрави и до скоро!

    ОтговорИзтриване
  11. Ох, стоя и преглъщам ли, преглъщам... Мисли ми диетичен вариант :))) Разкошна торта и снимки.

    Прегръдки! До скоро!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотна е, Павлинка!
    И блатът, и кремът, всичко е интригуващо!
    Чудя се каква трябва да е дозата за 20 см-ова форма...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елинка, това е точната доза за един блат от 23 см, който става доста висок и може да се разреже на две и благодаря! :)

      Изтриване
  13. Страхотни са тия какаови блатове с карамелени ябълки и сметана! Много ми харесват твоите комбинации от вкусове. Този тип торти и на мен са ми любими - лесни и ефектни.
    Въобще не си мисли, че досаждаш с прасковите и ябълките :-). Плодовете трябва да се използват максимално ефективно според сезона, а ти имаш чудесни идеи за оползотворяването им :-)!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, много и аз съм на това мнение, трябва да се оползотворяват! :)

      Изтриване
  14. Павлинче,добре ,че си ти,за да оползотворим ябълките-благодарности!Тортичката е много симпатична и със сигурност вкусна.
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Линче, убедена съм, че писах под тази торта? Къде ми е коментара?
    Но пак ще кажа- страхотна идея! Трудно бих се сетила да сложа ябълки в торта сама.

    ОтговорИзтриване
  16. О, как попаднах на тази торта! Искам да я опитам. Обожавам ябълки и карамел и всичко, което си сложила в това малко бижу!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много! Лесна е ти си майстор и ще я направиш! :)

      Изтриване
  17. изглежда чудно. а как се приготвят ябълките? :-)

    ОтговорИзтриване
  18. изглежда чудно. а как се приготвят ябълките? :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е просто ябълково сладко, само че тук съм ги нарязала на по едро, в следващата публикация точно за него ще пиша! Поздрави от мен!

      Изтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...