четвъртък, 25 октомври 2012 г.

Маслени сладки и ябълково сладко!

    Ей, това ябълково сладко много е хубаво да знаете! За втори път го правя с различна визия, но с еднакъв вкус, този път реших да настържа ябълките, цвета стана странно пепелно-розов и няма кой знае какъв вид, но може да изглежда и по друг начин, спомняте ли си тортата с карамелените ябълки, та тези ми ябълки са точно по този начин правени, само че са нарязани по на едро.


    ...,а за тези маслени сладки или пък са нещо като бисквити или като незавити кифлички, трудно ми е да ги определя, но са вкусни и си подхождат с разни сладки и солени нещица!


    Маслени сладки!

     Продукти:

    За 12 броя:
    2 ч.ч. брашно
    2 ч.л. бакпулвер
    1 ч.л. сол
    100 г краве масло, студено
    3/4 ч.ч. кисело мляко
    2 с.л. мед

    1 яйце 


    Загряваме фурната на 180 градуса.
    Подготвяме тава покрита с хартия за печене.
    Пресяваме брашното заедно с бакпулвера и солта.
    Маслото нарязваме на парченца и добавяме към брашното, с вилица или с ръце намачкваме маслото докато стане на трохи и добавяме млякото и меда.
    Омесваме меко тесто, разточваме на дебел лист, с дебелина поне 1 см
    Мажем с яйце и печем за 20 минути.


    Ябълково сладко!

    Продукти:

    1 кг ябълки
    300 г захар
    1 ч.л. канела
    1 есенция ванилия
    1 ч.ч. нарязани орехи
    1 фикс Dr. Oetker

    Измитите и почистени ябълки, настъргваме или нарязваме /ако ще ги режете ги обелете/, всъщност цвета се получи такъв, защото оставих кората на ябълките, които бяха червени.
    В дълбок тиган сипваме орехите и леко ги запечете, добавяме ябълките и ги оставяме да започнат леко да къкрят, изисква малко повече време.
    Добавяме фикса както е посочено на опаковката.
    Сипваме цялата захар и оставяме да се стопи, ето сега става карамелено.
    Добавяме ванилията и канелата.
    Аромата е превъзходен.
    Сипваме в бурканчета и ги обръщаме докато изстинат.


    Намазваме една сладка както е още топла с малко масло и ароматно сладко.
    Великолепна закуска!  
    

    


     

17 коментара:

  1. Хей, Павлинче! Много добре изглеждат тези масленки! А това сладко ще да е много вкусно, знаеш ли как ме подканваш и аз да спретна няколко бурканчета :)
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, сладкото наистина е много вкусно и лесно,
      готино е че цяла зима може да се прави!

      Изтриване
  2. Павлинче, кифличките изглеждат много апетитни! Виждам, че на консистенция са по-скоро кифличка, отколкото бисквитка, нали? Майстор си на тестените неща явно! Един съвет от мен - светвай си снимките в програмата за обработка, някои са ти по-тъмни /конкретно предпоследната/. Чинията е чудесна, напомня ми на съдовете на баба - стил 50-та година. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Чинията е точно от бабините, да тестото е почти като за кифлички, но е доста по твърдо като за бисквити, а относно снимките има добавена светлина, но при някой слагам по-малко, стават ми доста искрящи и не ми харесват! Поздрави!

      Изтриване
  3. Отдавна се каня на ябълковото сладко, а твоето изглежда доста съблазнително, а и с тези маслени хлебчета....огладнях :))Поздраи и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Бисквитка,че и топла,намазана с масло и домашно ябълково сладко-това е направо еретична комбинация!Представям си дъха на това сладко-божествен със сигурност,защото няма по-велика комбинация от ябълки,ванилия и канела!
    А купешко сладко у дома вече няма да влезе :) ,освен ако крайно не ме изкуши някой плод,който аз не мога да си доставя....като например диви ягоди :) .
    Линка,пак така прекрасно ухае тук и е толкова уютно!
    Много хубав празничен ден пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О и аз сладко от магазина не купувам, все се заглеждам обаче за някоя идея и ми е любопитно какво би се получило. Благодаря, Росинка!

      Изтриване
  5. Много си падам по ябълково сладко.
    А маслените сладки искрено ме заинтригуваха. Не съм правила нещо подобно.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  6. И сладко и сладки.. всичко е страхотно. Ароматен, вкус и чудни снимки!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз сутрин не бих си намазала нищо със сладко, но виж, за следобедна закуска, не бих отказала :) Харесват ми и сладките, и сладкото, както и снимките! Напоследък е истинско удоволствие да посещавам блога ти :) Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Удоволствието е изцяло мое и ти благодаря за думите! Поздрави!

      Изтриване
  8. Аз бих закусвала нещо подобно, особено ако навън е хладно, както днес и някой ми сервира всичко това с чаша чай;))
    Малко закъсняхме да се срещнем с теб при това сладко, иначе щях и аз да го направя. Звучи примамливо!
    Хубава неделя, Линче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Марте нали много добре звучи, как ми се иска да има как да ми направи едни такива утре сутрин, но няма... Поздрави!

      Изтриване
  9. Щ есе пробвам и аз с тая рецепта !!!

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...