събота, 19 октомври 2013 г.

Ябълков пай!

    Има някой плодове, които не обичам особено в натуралният им вид, но в сладкиш ги обожавам. Всички, които са ми на гости може би забелязаха, че направих една доста голяма серия със сладкиши с плодове и мисля много скоро да престана и да направя нещо неприлично шоколадово, но за това ще видим, а не съм правила нещо соленичко може и това да е, не зная... За ябълки ще говорим, срамота е колко малко сладкиши съм ви показала, а не да не съм правила, правила съм и то доста, но както винаги не достигат до официалната част, обещавам тържествено да поправя това.



    Би било добре ако хапвах малко повече ябълки, полезни са както всички знаем, но да ви кажа колкото и ябълки да изям , толкова повече огладнявам, това е! Извода е, на сладкиш. Страхотно вкусен и изненадващ с продуктите и с вкуса, ябълките остават леко хрупкави, тестото е много вкусно с ядки, отгоре хрупкава коричка, как ви се струва...





    Ябълков пай!

    Продукти:
      идея Gutuje bo lubie

    За тестото:
    200 г студено масло
    200 г бяло брашно
    160 г пълнозърнесто брашно
    140 г пудра захар
    50 г орехи, нарязани
    1 ч.л. сода бикарбонат
    4 жълтъка
     
    Подготвяме форма за печене с подвижни стени с диаметър 26 см, намазана с масло и покрита с хартия за печене.
    Двата вида брашно, захарта и содата се пресяват в купа.
    Прибавят се орехите и се смесват добре.
    Нарязваме маслото на малки кубчета и го смесваме с брашнената смес, месим с ръце докато се получат едри трохи.
    Добавяме жълтъците и доумесваме докато се получи еднородно и хубаво тесто.
    Разделяме тестото на две части, /60 на 40/, по-малката част покриваме с фолио и прибираме във фризера, по-голямата част разстиламе с ръце на дъното на формата, изравняваме добре и прибираме в хладилник.




    За плънката:
    6-7 големи ябълки, /1,5 кг/
    50 гр стафиди
    2 с.л. масло
    1 ч.л. канела
    2 с.л. захар

    Накисваме стафидите в малко гореща вода с няколко капки ванилия.
    Обелваме и нарязваме на филийки ябълките, смесваме ги с маслото канелата и захарта и с накиснатите и отцедени стафиди.
    Разбъркваме добре и оставяме на страна за 15 минути.

    За белтъчната плънка:
    4 белтъка
    2-3 с.л. захар
   
    Разбиваме белтъците и добавяме захарта докато се получи много хубав и лъскав сняг.



    Включваме фурната на 160 градуса.
    Изваждаме охладеният пай и изсипваме отгоре ябълките и хубаво ги наместваме като леко потупваме тавата на плота, отгоре слагаме белтъците и добре изравняваме.
    Вадим тестото от фризера и го настъргваме отгоре на равен пласт.
    Печем 50-60 минути.
    Готовият пай оставяме да изстине напълно и тогава махаме формата.

    *препоръчвам при печене да се сложи лист алуминиево фолио под тавата, от ябълките може да потече лек сироп



    Препоръчвам ви горещо, прекрасен пай с чаша хубав чай, книга и хубав есенен ден!
    Прегръдка!

    

25 коментара:

  1. Ахх, какъв пай! Снимките са невероятни, толкова умело използваш камерата! А тази хрупкава коричка от тук я усещам как ухае! Ще се върна назад да видя и другите плодови десерти и да знаеш, че аз зорко ще следя дали показваш сладкишите и ще има санкции, ако не ги виждам :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прегръщам те много, нощна птичке и да обещавам тържествено! Лека нощ!

      Изтриване
    2. Павлинка, къде се загуби? :( Липсваш тук!

      Изтриване
    3. Зоринка, тук съм, чета и следя всичко, но не съм правила нищо и нямам много време! Взимам си бележка :), обещавам!

      Изтриване
    4. Добре, радвам се! Чакам си търпеливо :)) :*

      Изтриване
  2. Невероятна фотосесия, невероятна! Страхотна презентация, Павлинче! Неустоимо вкусен сладкиш! А колкото до ябълките, незнайно защо и на мен ми действат по същият начин, след като хапна ябълка, коремът ми започва да огладнява:). Чудя се ако при всички е така, как се правят диети с ябълки... Но добре, че не съм на диета, та с удоволствие ще пробвам тази прелест! Поздрави и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз пък съм обратно. На сладкиш не ги обичам много ябълките,или ако ги има да са много малко, но като гледам тези невероятни снимки и тази хрупкава коричка може и да ме убедиш да пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  4. Приказен пай и приказни снимки!!! Не мога да им се нагледам - снимките ти винаги излъчват неустоима завладяваща топлина и уют - голям фен съм :) да знаеш, не мога да им се наситя!!! И идеята за белтъчната плънка много ми хареса!!
    Хубави почивни дни от мен :)

    ОтговорИзтриване
  5. Брей, Павлинче, що за разкош в събота сутрин!! Ухае чак у нас на топъл ябълков пай. Миналата седмица купих 3 килограма ябълки и докато се наканя да ги направя нещо, те взеха, че свършиха(много ги обичаме и сурови), но утре като взема пак ще си заделя и специално ще опека пай, откога искам.. Чуден е, чуден!
    С пожелания за топла и слънчева събота!

    ОтговорИзтриване
  6. Какви ухания и красота излизат от виртуалното ти местенце, Линка! Всичко приготвяш с вкус и желание - личи си. :) Прегръдки и прекрасен уикенд!

    П.П. Все пропускам да те питам какво стана със снимката с пеперуди, която мислеше да изкарваш на канава? :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много обичам сладкиши с ябълки, а при вида на този сочен пай... няма как да не огладнея още повече!

    Хубава вечер, Линка! :)

    ОтговорИзтриване
  8. И аз много обичам - и ябълки, и сладкиши с тях, и чудесното настроение от прекрасна храна. Като твоя сладкиш, Поли! :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Този сладкиш просто изглежда неустоимо вкусно ... моли да го боднеш с виличка направо през монитора :)

    ОтговорИзтриване
  10. Как не те е срам да публикуваш такива изкушения?! Просто божествен е този пай!
    Ще ти издам една тайна за ябълките. Яж ги 30 минути преди основното хранене :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Приказен пай!Поздравления за приготовлението и представянето на това ябълково бижу!

    ОтговорИзтриване
  12. ЯАх, че ввкусно..... Направо се носи тук ароматът.
    И аз огладнявам от ябълки, затова ги ям час два след ядене- тогва просто им се наслаждавам;)

    Прегръдкаа,Лин!

    ОтговорИзтриване
  13. Павлине обожавам ябълките в пай и с много канела ... мм приказно красива презентация, паят ти изглежда божествено! Снимките ти са много красиви! Прегръдки и усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  14. И на мен така ми действат ябълките,когато са натюр-огладняващо :)) .
    Но пък в сладкиш,с канела и ванилия какво чудо става.
    Винаги оставям ябълковите десерти за есенно-зимния сезон,и наистина сега им е времето,с чаша чай-страхотно и уютно.
    Много,много ми хареса твоят,Линка!Особено с тези щройсели отгоре-супер!
    Пожелавам успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Лин, страхотни снимки и вкус, наистина изглежда божествено този сладкиш! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Olá,
    amei a receita e vou fazer, obrigada por compartilhar suas deliciosas receitas.
    Tenha um ótimo dia.

    ОтговорИзтриване
  17. Много, много ми харесва -
    есенна фантазия - приказно красиво, вкусно и ароматно...
    Страхотно предложение, впечатляваща презентация и изкушаващи снимки,
    благодаря за удоволствието, хубава и усмихната вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей, Павлина
    бихме искали да публикуваме рецептата ти в рубриката BG Blogs на GoodFood. Ако си съгласна, моля изпрати големи файлове на снимките на r.dimitrova@goodfood.bg
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. Павлинка, много апетитен, много примамливо сочен, ароматен сладкиш!
    Харесва ми комбинацията от текстури. Обичам ябълкови сладкиши!

    ОтговорИзтриване
  20. Павлинка, отдавна не съм те виждала, надявам се на следващата блогърска среща :-)
    Отдавна не бях те навестявала, обаче като почнах от последната към по старите публикации дето съм ги пропуснала и главата ми се замая. Майстор на сладкишите си ти, майстор! Невероятни са! А и такива великолепни снимки, красота просто!
    Сърдечни поздрави и надявам се - до среща!

    ОтговорИзтриване
  21. Обожавам работата ти Линче! С голям кеф изгледах и прочетох всичко! Прегръдки*)

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...