четвъртък, 13 март 2014 г.

Лимонов кейк с маково семе!

    За тези, които ме посещават често въпреки моите напоследък редки изяви, знаят моята любов към различните видове кейк, те са за мен най-интересните сладкиши, различни и можеш да влагаш много импровизация. Една рецепта за кейк можеш да направиш с едни основни съставки и от там въображението може да се вложи и стават чудеса. На тема кейк съм имала най-големи поражения и неуспехи и съм похабила доста материал, /и друг път съм го казвала/, но и съм правила и най-вкусните десерти!





    Лимоновата тема отдавна ми се въртеше из главата, защото единственият начин аз да вкуся нещо лимоново е под формата на сладкиш и истински ми харесва, иначе се потрисам само от миризмата на лимон, а ако ме питате защо винаги имам лимони, за декорация, какво да се прави от зодията е! Получи се много влажен и невероятен кейк с много лек лимонов вкус, ухаещ на масло, а гарниран с малините и заквасената сметана....няма да продължавам.




    Направих този път снимките малко по-големи за да акцентирам върху храната, а не на думите и сигурно забелязвате новия ми любим фон, на който напоследък снимам, трудно се снима на черен фон, но си заслужава. Получих много мили отзиви за снимките на розите и съм ви много благодарна за всеки коментар, обещавам че ще извадя всички архиви и ще покажа всички снимки, които си заслужават ей така без история. Вярвам, че във всеки добре списван сайт е много хубаво да се пишат няколко реда, така се създава интереса и те кара и следващият път да отвориш и да прочетеш, но има и моменти които не ти идват думите като моите напоследък, но решението е снимките и така като се замисля имам какво да ви покажа.



    Лимонов кейк с маково семе!

     Продукти:

    250 г краве масло
    1 ч.ч. захар
    4 яйца
    2 1/2 ч.ч. брашно
    2 ч.л. бакпулвер
    1/4 ч.л. морска сол
    2 ч.л. маково семе
    1 1/2 ч.ч. прясно мляко
    сока от лимон и половина

    За два малки кейка или един среден
    Фурната се загрява на 170 градуса.
    Подготвяме формите, в които ще печем, намазани с масло и покрити с хартия.
    Пресяваме брашното, бакпулвера и солта. Смесваме с маковото семе, оставяме настрани.
    Смесваме прясното мляко и лимоновият сок, получава се така наречената мътеница.
    Разбиваме маслото и добавяме постепенно захарта, бием до стопяване на захарта.
    Следват яйцата едно по едно без да бием прекалено дълго.
    Започваме да смесваме със сухите съставки и млякото като ги редуваме.
    Не прекалявайте с бъркането, това довежда до спадането на въздуха в тестото и рискуваме кейка да не се надигне достатъчно.
    Разпределяме сместа във формите и изравняваме.
    Печем около 50 минути или до суха клечка.


    За гарниране използвах заквасена сметана с малко пудра захар и малини. Абсолютно завършен вкус. 
    Много бърз и лесен кейк. Започвам да мисля следващия!




   
    

    

    

16 коментара:

  1. Прекрасен е, прекрасен! Ти мисли, Поли, а аз ще го очаквам с нетърпение - следващия кейк. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Работя и по идея, наистина може и да ми хвърлиш някое предизвикателство! Поздрави от мен!

      Изтриване
    2. Хм... Едва сега виждам, Поли. Но като се замисля, трябва да е нещо шантаво. Мисля си, че обичаш странните вкусове, които след секунда-две ти се представят в прекрасна светлина. Нещо горчиво, което после да предивзиква експлозия от сладост? Нещо с много шоколад (млечен, за да не е в повече горчивината) и нотка грейпфрут? Оставям те да импровизираш и ще очаквам с още по-голямо нетърпение! :)

      Изтриване
  2. Не мога да преценя от къде да започна да те хваля,Павлинче..........Сигурна съм във вкуса на кейка,съдейки по вида и съставките,но снимките ти са повече от умопомрачителни!
    Прекрасно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка много си мила, благодаря. Поздрави и прекрасни почивни дни!

      Изтриване
  3. Сега ... да оставим кекса на страна :) Дали е вкусен ти си знаеш, а и някой друг ще го потвърди ако се осмели да го направи :)
    Аз до рецептата не стигнах да я прочета, защото само да можеше да ми видиш физиономията сега :)
    Като хипнотизирана съм от снимките ти Павлинка! Ти разби всичките ми илюзии че изобщо правя някакви снимки момиче :)
    цяло чудо е че изобщо си събирам мислите и ти пиша коментар.
    Ако провеждаш виртуални курсове са фотография, да знаеш, пиши ме първа на опашката :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е направо се изчервих, благодаря ти за всичко, което винаги ми казваш, толкова си мила винаги, оценявам високо всеки коментар и това много ме стимулира да стремя да бъда по-добра. Прегръдка от мен!

      Изтриване
  4. Мисля, че това е единствената форма на лимона, когато съм склонна да го вложа в сладкиш- страшни снимки!!!
    Колкото до онези без история- слагай ги по-често, те всъщност казват колкото и тези със- разликата е, че можем да си я измислим;) Хубава вечер, Линче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, един да ме разбира за отношенията ми с лимона! Обещавам за другите снимки, а ти си ми голяма подстрекателка и никога не мога да ти откажа!

      Изтриване
  5. Убийствени снимки, Павлинка!!! Кейкът също ми допада, но в комбинация със снимките е още по-въздействащо!
    Слънчев петък!

    ОтговорИзтриване
  6. Уау!!! какви снимки!!!!!!! Признавам - не прочетох рецептата, няма да я чета сега, ще разглеждам снимки, отново и отново. Невероятни са! Прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Снимките както винаги са особено ефектни,Линка!А лимоновият кейк в комплект с малините и квасената сметана ми говори за един удивителен гъдел за небцето!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  8. Много обичам маково семе, добавям го в какво ли не, а ароматът на цитруси винаги ме е привличал. Прекрасна комбинация от вкусове, страхотни снимки и чудесно изпълнение! Десерта ти е отличен, Павлинка, а малинките са върха на айсберга в случая! Черпя се едно виртуално парченце, мила!
    Поздрави и хубава, мартенска вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Много ефектни снимки! И сладкишчето звучи отлично, като моментът с крема и малините, само донажда и визуален, и вкусов чар! Да не казвам, че тези огромни снимки създават усещането, че си на масата и чинийката с лакомството е твоята собствена! :)
    Усмихнато утре и спокойна нощ от мен :)

    ОтговорИзтриване
  10. И за мен кейкът е една отделна и специална категория,
    а в твоите предложения, и Вълшебен!
    Силно впечатляващи композиции, представяне и снимки!
    Честита, усмихната и щастлива пролет, Поли!

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...