петък, 5 април 2013 г.

Чийзкейк с тиква!

    Чийзкейка е един от сладкишите, с които трудно се преборих, /по-скоро психически, отколкото физически/, имам страшно много рецепти и всеки път, когато реша да направя някоя, започвам да чета и се отказвам, не зная защо, но както обичам да казвам времето на всичко винаги идва. 


    Това е втората рецепта от споменатата предният път серия, която реших да направя и подбрах една много приятна селекция и то от вкусотии, които са ми много интересни и не съм опитвала.
    Като казвам серия имам предвид най-много още една рецепта, да не прекалявам, а пък и козунаците чакат на опашката.


    Този чийзкейк е изключително великолепен с много лесна и приятна рецепта, единственият "чалъм" е в печенето. Ей, там да му се не види е тънката част и май това ме спираше през цялото време, но както се оказа всъщност голяма философия няма.


    Чийзкейк с тиква!

     Продукти:
      идея Recipe.com
     
    За блата:
    150 г шоколадови бисквити
    100 г краве масло
    2 с.л. захар

    За плънката:
    1/4 ч.ч. брашно
    1 ч.л. канела
    1/2 ч.л. джинджифил
    2 с.л. плодов ликьор /използвах черешов ликьор/
    400 г тиквено пюре
    1/2 ч.ч. кафява захар
    1/2 ч.ч. бяла захар
    600 г крема сирене
    5 яйца

    


    Загряваме фурната на 180 градуса.
    Подготвяме форма с механизъм, 23 см, покриваме с хартия за печене и покриваме външната част с алуминиево фолио, за да не изтече плънката.
    За блата:
    В кухненски робот натрошаваме бисквитите, добавяме маслото и захарта и смесваме добре, докато се получат хубави трохи.
    Слагаме във формата и хубаво притискаме и изравняваме, докато стане гладък блат.
    Печем 10 минути. Охлаждаме преди да сипем плънката.

                 
    За плънката:
    Смесваме брашно, канела, джинджифил, ликьор и тиква в подходяща купа и разбъркваме добре.
    В друга купа разбиваме крема сиренето и постепенно добавяме двата вида захар, следват яйцата като ги слагаме по едно и бием колкото да се смеси на ниска скорост.
   Накрая е тиквената смес, добавяме я на два или три пъти, разбиваме също на най-ниската скорост.
   Сместа е доста рядка.
   Внимателно я изливаме върху блата.


    Най-важната част, печенето!
    Намаляваме температурата на фурната на 160 градуса.
    Поставяме формата в по-голяма тава и наливаме гореща вода в нея.
    Водната баня е препоръчителна за да избегнем напукването.
    Печем 1 час и 15 минути, през това време не отваряме фурната.
    Когато чийзкейка е готов не го вадете от фурната, а го оставете още поне 15 минути на леко отворена врата.
    Извадете от фурната и го оставете да изстине във формата. 
    Охладете в хладилник и чак тогава спокойно може да се махне формата, дори и долната част.
    Гарнираме по желание и вкус и хапваме.
    Има повече работа в печенето и последващото чакане, но там е тънката част в получаването на великолепен чийзкейк.


    Наслаждавайте се! Добър апетит!

15 коментара:

  1. Наслада за всички сетива :) Романтика!

    ОтговорИзтриване
  2. Е страшен ти се е получил, браво Павлинче! И аз като теб все му се каня и после ми се вижда сложна работата с печенето и залитам към суровите чийзове :)) Изглежда великолепен, предвид съставките, сигурна съм е и много вкусен, време ми е и аз да пробвам :)
    Разкошни снимки!
    Прегръдки и усмихнат петък :)

    ОтговорИзтриване
  3. Правила съм чийзкейк с тиква и много ми харесва вкусът!
    Разкошен чийзкейк! За пръв път срещам такъв начин на печене.
    Снимките са невероятни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. До сега само един чийзкейк съм правила. Хареса ни, но като че ли очаквах да е още по-добър на вкус. Може би, защото използвах заквасена сметана, както беше и по рецепта, и тя придаде леко кисел вкус, което не ми хареса много. :)
    Но ще се опитам пак да го направя някога. :)
    Чийзкейкът се е получил перфектно! :) А снимките са страхотни! :)
    Хубав ден! :–)

    ОтговорИзтриване
  5. Павлинка, макар и рядко, радваш със страхотни предложения! Аз много обичам чийзкейк и често приготвям, даже първия който правих не помня кога беше точно с печене.Получи се страхотен, но предпочитам без печене.Мен ме спира това велико опаковане на тавичката...:)
    Направила си невероятни снимки на това бижу! Аромат, вкус, визия, чудесен е! Много уют има в публикацията ти!
    Радвам се, че си решила да го направиш, а и да го публикуваш!
    Хубав слънчев петък!

    ОтговорИзтриване
  6. Линче,напълни ми душата максимално с този десерт!И със снимките,разбира се,че как иначе!Много сочен,отличен разрез,просто перфектен!Печеният чийз ми е в пъти по-любим от не печените,които аз даже не наричам чийз,а парфета,но това не е толкова важно де.А във водна баня до сега не съм пекла,все по кратката процедура :) ,директно.Откак Веси ми отвори очите за мини чийз в МВ и онзи във фурната отиде в забвение :) .
    Поприказвах,пооплакнах око,вече мога да ти пожелая лек ден и отпочиващ уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. Великолепно изглежда! Колко често ми се е случвало да набележа рецепта, но да не я реализирам поради неувереност, че няма да се получи както трябва, след време ми идва музата и хоп - взела, че станала. Трябва да опитваме, а твоят опит е просто с невероятен резултат. Снимките са чудесни! :)
    Усмивки и слънчев уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Чуден чийзкейк си сътворила, Павлинка - и прекрасни снимки!!!
    Никога не съм комбинирала тиква в чийз, но съм сигурна, че е адски вкусно!
    На водна баня съм пекла само един лимонов чийз преди доста време, чиито снимки така и не видяха бял свят :), но консистенцията му беше кадифено нежна - представям си при твоите съставки колко добре се е получило!
    Хубав петъчен ден ти желая :)


    ОтговорИзтриване
  9. Чийзкейкът е просто прекрасен. Вече имаш основание смело да опитваш отново и отново.
    И мен печенето ме спираше, но откакто намерих рецептата на Йоли и чийзкейка, който не се пече на водна баня, нямам притеснения.
    Поздрави, Поли, прекрасен десерт и снимки!

    ОтговорИзтриване
  10. Просто неустоимо- и снимки, и визия, иии искам едно парче!
    Слънчев ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Оле, страхотен е! Знам, че много вкусен, правила съм друг вариант на чййз кейк с тиква. Просто този е неустоим и снимки и кейк, всичко! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Много красиви снимки, Павлинка!
    Обичам чийзкейкове и тиква също. В комбинация не съм пробвала, но твоят изглежда наистина неустоимо!

    ОтговорИзтриване
  13. Истинско великолепие, Поли! Прегръдки и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  14. Amei essa receita, gosto muito de abobora e só sei fazer doce em calda com abobora. Agora tenho uma receita divina para oferecer para a família.
    Tenha um ótimo fim de semana.

    ОтговорИзтриване
  15. Охх, чийзкейк... Тиквата не ми е най-любима, ама толкова добре изглежда чийза ти, че изгарям от желание да си хапна едно парченце :)

    ОтговорИзтриване

Бадемова панакота с черешов сос и мащерка!

    Ау, не съм писала тук много отдавна. Малко повече работа, малко проблеми с компютъра и то времето минало. Ще наваксам, обещавам. Днешна...